Długo się zastanawiałem
czy to publikować… 3 lata spisywałem na bieżąco wszystkie swoje przemyślenia. O swojej jeździe, o swoim zachowaniu, o rywalach, o ich zachowaniu. Co mi pomagało jechać szybciej. Co robiłem w chwilach zwątpienia. Często miałem „białe plamy” w dzienniku – najgorsze jest to, że plamy miałem szczególnie wtedy… kiedy zaczynało mi iść bardzo dobrze. Byłem potem zły na siebie bo to właśnie wtedy powinienem dać NAJWIĘCEJ informacji. Dlatego w sezonie 2016 – kiedy byłem najszybszy ze wszystkich 5 lat kiedy jeździłem – opisałem już calutki sezon, od początku – do końca.
Chciałem tego nie publikować, z kilku powodów.
Po pierwsze – to moje prywatne przemyślenia. Nie mam ochoty słuchać krytyki i oceny tego jak myślę, czuję i się zachowuję.
Po drugie – nie jestem wzorem zawodnika. Nigdy nie byłem najlepszy i najszybszy w swojej klasie. Być może moje schematy bardziej zaszkodzą niż pomogą…
Po trzecie – nie uważam że każdy musi tak mocno i szczegółowo to spisywać. Generalnie uważam że trzeba koniecznie robić notatki – głównie ze spraw technicznych – ale nie chcę pokazywać ludziom, że żeby się poprawiać – głównie trzeba spisywać mnóstwo stron!
Jednak…
… ja nie jestem każdy. Ja jestem Rinas. Zawsze wszystko robiłem po swojemu. Tak samo – mój dziennik. Jebać więc to. Daję to na bloga. Może ktoś znajdzie notatki, i pomoże mu to jechać szybciej. A nic nigdy nie dawało mi takiej radości – jak fakt, kiedy komuś chociaż troszeczkę pomogłem i potem był wdzięczny, że pojechał szybciej.
Dziennik wyścigowy Rinasa
2014 / 2015 pisane na kolanie na treningach i wyścigach i przepisane w 2016; od 2016 pisane na bieżąco na kompie.
OKŁADKA – cele „na zawsze”:
( wpisywałem na nią coś tylko raz na jakiś czas, tylko najważniejsze wnioski )
– daleko patrzeć
– sprawdzać, co działa!
– ŁAPAĆ TUNEL !!! Na prostych + chować ręce – zmniejszać opór!
– wywołuj w głowie TO uczucie jak najczęściej !! OSWAJAJ STRACH !!
– patrzeć TYLKO tam, gdzie chcesz jechać !
– UFAJ SOBIE – jeżeli jesteś wjeżdżony i wtedy czujesz że COŚ NAPIERDALA i NIE DZIAŁA – to znaczy ŻE NAPIERDALA i TRZEBA ZMIAN !!!
– LOOOS… najważniejsza ma być FRAJDA !
– patrz na SWOJE postępy i wyniki! Nie na innych !
– MAX POCHYLENIE ŁAPAĆ! Z tego wyjdzie SPEED !
– hamowania mega ostre!
– GAZ !!!
– czepiaj się szybszych !!!
Czasami warto … NIC NIE ROBIĆ –> jechać dla frajdy !